Sabtu, 26 November 2016

Contoh Besaran Turunan

Contoh Besaran Turunan - Magnitud derivatif adalah jumlah yang boleh diperolehi atau ditakrifkan dari jumlah pokok. jumlah unit terbitan disesuaikan mengikut skala ketara unit. Satu contoh mudah adalah jumlah luas derivatif. Saiz adalah hasil daripada dua kali ganda jumlah panjang, iaitu panjang dan lebar. Oleh itu, kawasan itu adalah terbitan daripada magnitud panjang.

Magnitud derivatif lain seperti kelantangan. Jumlah dagangan adalah gabungan tiga panjang besar, iaitu panjang, lebar, dan tinggi. Contoh Besaran Turunan Volume juga diperolehi dari magnitud panjang. ketumpatan adalah gabungan jumlah jisim dan skala kelantangan. Di samping itu, ketumpatan berasal dari jumlah pokok massa dan panjang.

ni bab awal yang perlu difahami, kerana dalam bab Selepas ini, SEPERTI apabila membincangkan usul itu, kita dengan jelas akan memahami Contoh Besaran Turunan pergerakan objek jika anda tahu bagaimana cepat, tenaga, gerakan, dan jisim objek, dan sebagainya. Oleh itu semua kuantiti dan unit diperlukan untuk menjelaskan fenomena fizik dalam alam semula jadi.

Sumber : http://www.kumpulan-contoh.com/2016/11/contoh-besaran-turunan.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar