Minggu, 04 Desember 2016

Contoh Kalimat Simple Present Tense

Contoh Kalimat Simple Present Tense - Simple Present Tense adalah satu bentuk tegang sangat sering digunakan dalam kedua-dua perbualan dan secara bertulis. Ini kerana hadir mudah tegang mempunyai banyak fungsi berbanding dengan kata kerja menurut waktu lain yang secara purata hanya mempunyai fungsi untuk menggambarkan pekerjaan di masa yang tertentu.

Jika anda mendapat tugasan atau kerja rumah (PR) untuk mewujudkan beberapa ayat sampel Simple Present Tense, berikutan 50 Contoh Kalimat Simple Present Tense ayat yang mudah kala bersama-sama dengan maksudnya dalam satu kenyataan (kenyataan) sebanyak 20 ayat, Negative sebanyak 20 ayat dan tanya (soalan) 10 ayat anda boleh membuat alternatif.

Itulah sebabnya kala mudah menjadi tegang mempunyai fungsi yang paling. Sekarang, untuk memahami Contoh Kalimat Simple Present Tense lebih lanjut mengenai formula tegang dengan lebih mudah, selepas membaca artikel ini, sila baca artikel saya dalam memahami kata kerja menurut waktu formula praktikal saya telah menulis sebelum ini.

Sumber : http://www.kumpulan-contoh.com/2016/12/contoh-kalimat-simple-present-tense.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar