Selasa, 28 Februari 2017

Gejala Stroke

Gejala Stroke - Kebanyakan kes adalah strok ringan gagal mendapatkan rawatan yang betul supaya jumlah lumpuh berlaku dengan cepat. Ini adalah disebabkan oleh individu tidak sedarkan diri dan tidak mengendahkan tanda-tanda dan gejala-gejala strok. Malah dalam satu kajian 1000 pesakit strok di England, mereka tidak sedar bahawa sebelum ini mengalami strok ringan atau serangan iskemia sementara (TIA)


TIA atau Gejala Stroke kecil lepas hanya beberapa minit. Walaupun TIA tidak menyebabkan gangguan yang teruk, tetapi kira-kira 70 peratus daripada pesakit yang melaporkan tiada tanda-tanda atau gejala. Inilah yang membuat mereka tidak segera menerima rawatan dalam tempoh tiga jam.


Strok ia, kerana ia dipanggil helthy Makanan dan Pemulihan Home, Gejala Stroke boleh berlaku pada sebarang usia, dan perlu tahu strok ringan boleh berlaku tanpa kita sedari. Ia boleh juga biasanya diikuti dengan serangan selanjutnya. Oleh itu, menyedari tanda-tanda awal boleh menyelamatkan kamu dari keadaan yang lebih serius.


Selengkapnya : http://www.arkan.id/2017/02/gejala-stroke/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar