Senin, 21 September 2015

Katalog Sophie Martin Oktober 2015

Katalog Sophie Martin Oktober 2015 - Perancang kasut Yongki Komaladi berjaya meraih dua anugerah dalam Pertandingan Reka bentuk Kasut Antarabangsa (International Footwear Design Competition / IFDC) ketujuh di Guangzhou, China, pada 1-3 Jun 2015.

"Ini kebanggaan tersendiri bagi saya dan bagi Indonesia," kata Yongki dalam perbualan melalui saluran telefon dengan Antara di Beijing, Isnin malam, 1 Jun 2015.

Perancang kasut kelahiran 8 Ogos tersebut meraih anugerah untuk kategori kasut anak dan kasut santai wanita. "Terdapat kira-kira 20 model kasut yang saya paparkan. Dua puluh model tersebut merupakan hasil seleksi dari sekian karya di Jakarta dan Surabaya," ujar Yongki.

Bekas model tersebut menambah, Katalog Sophie Martin Oktober 2015 dalam pertandingan itu, tidak ada tema khusus bagi setiap karya yang dilombakan. "Secara umum sahaja, yakni transformasi globalisasi," katanya.

Yongki menuturkan apa yang diraihnya membuktikan rancangan putra Indonesia tidak kalah oleh rancangan negara lain.

"Era pasaran bebas tidak mungkin kita elakkan. Dan untuk menghadapinya, perlu inovasi yang terus menerus dalam setiap apa pun yang kita rancang, apakah itu kasut, beg, dan pakaian," katanya.

Yongki menambah, Indonesia mempunyai pelbagai budaya yang boleh menjadi sumber inspirasi dalam berkarya dan sumber inovasi yang akan dibangunkan dalam sebuah rancangan, termasuk kasut. "Itu modal sangat besar, dan jelas, reka bentuk kita itu original. Tidak seperti beberapa negara yang hanya mengembangkan produk dengan motif meniru karya lain," ujarnya.

Lelaki yang memulakan kariernya dari mereka bentuk kasut lelaki tersebut optimistik produk Indonesia mampu bersaing dengan produk negara lain, Katalog Sophie Martin Oktober 2015 asal disokong komitmen kuat dari semua pihak, termasuk kerajaan, serta keyakinan dari ahli perniagaan berkenaan untuk terus berinovasi dan berkreativiti.

"Globalisasi, pasaran bebas, pasti ada nilai positif dan negatifnya, bergantung bagaimana kita menyikapinya," tutur Yongki.

Sementara itu, Konsulat Jeneral RI di Guangzhou, Ratu Silvy Gayatri, berkata pihaknya sentiasa berusaha memperkenalkan dan mempromosikan produk kreatif dan produk lain dari Indonesia.

Read More at http://www.hargapromosi.com/2015/06/katalog-promo-sophie-martin.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar