Minggu, 11 Oktober 2015

Harga Samsung Galaxy A8

Harga Samsung Galaxy A8 - Jenis ini disiapkan Samsung untuk menyasar golongan muda dengan reka bentuk produk yang kukuh dan tipis atau ketebalan 5.9 milimeter dengan skrin selebar 5.7 inci. Dua pilihan warna menarik dipersiapkan, yakni putih dan emas, dan ditawarkan pada harga RM 6.5 juta. Harga itu terpaut Rp 3 juta dengan telefon bimbit premium Samsung, yakni Galaxy S6, dengan jenis paling berpatutan seharga Rp 9.5 juta atau Galaxy Note 5 yang ditawarkan dengan harga Rp 10 juta.

Dengan harga tersebut, Harga Samsung Galaxy A8 masuk dalam kategori menengah di portfolio produk Samsung. Soalan seterusnya, mampukah harga yang tergolong tinggi itu sepadan dengan tujuan atau prestasi yang diberikan?

Galaxy A8 menggunakan pemproses buatan Samsung sendiri, yakni Exynos, dengan lapan teras berkelajuan 1.8 gigahertz serta RAM 2 gigabit. Harga Samsung Galaxy A8 Yang menarik, jenis sama yang diedarkan di negara lain, seperti China, malah menggunakan pemproses Snapdragon 615 buatan Qualcomm dengan prestasi yang sama di atas kertas. Wakil Samsung menyebut perbezaan spesifikasi di beberapa negara sebagai hal yang wajar.


Selengkapnya, klik : http://www.anekaponsel.com/2015/10/harga-samsung-galaxy-a8.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar